Tourism Management

Bachelor
4 jaar
Voltijd
Nederlands
Engels
Start 1 september 2025

Word jij die change maker die zich wereldwijd inzet voor betekenisvolle verandering in toerisme? Tijdens de opleiding Tourism Management werk je aan toekomstbestendige oplossingen voor toerisme, waarin duurzaamheid, beleving en technologie samenkomen.    

Je leert hoe je positieve impact kunt maken: van het ontwerpen en promoten van verantwoorde reisconcepten tot het betrekken van bewoners en bezoekers bij de ontwikkeling van een bestemming. Denk na over duurzame mobiliteit en combineer gastvrijheid en culturele beleving om de verwachtingen van reizigers te overtreffen. Wil jij verschil maken in de wereld van reizen en toerisme? Tijdens de opleiding werk je aan echte projecten waarin je onderzoekt, ontwikkelt én ervaart wat toerisme betekent, nu en voor de toekomst.  

  • NO. 3 OWN CATEGORY

    Keuzegids 2025

  • Bronze medal

    EW (Elsevier) 2023

  • ARWU/SHANGHAI

    No. 75-100 Worldwide and No. 1 in the Netherlands

  • Studiekeuzeactiviteiten

    Live op de campus rondlopen is de beste manier om BUas écht te ervaren. Meld je aan voor een van de aankomende activiteiten. 

    Wat leer je bij deze opleiding?

    Opbouw van de studie

    Jaar 1 bestaat uit 4 blokken van 9 weken. Ieder blok werk je aan een nieuw project voor échte opdrachtgevers waarbij je kennismaakt met het dynamische werkveld van toerisme. Zo leer je theorie direct toe te passen in de praktijk. Onderwerpen als toeristische kennis, vaardigheden als onderzoek, bedrijfseconomie en marketing komen terug in de projecten. 

    Blok 1: Travel Experience Design 

    In dit blok leer je hoe je verwachtingen van reizigers kunt omzetten in een onvergetelijke reiservaring. Dat begint al online, bij het opwekken van gevoelens van ‘wanderlust’ bij vakantiegangers die zich oriënteren op reisbelevingen. ‘Wanderlust’ staat voor het verlangen om even uit de eigen leefwereld te stappen en andere dingen te beleven. Het is het verlangen naar het reizen. Als je dat kan omzetten in een fantastisch product dat reizigers ook echt gaan boeken, dan ben jij degene waar het werkveld op zit te wachten.  

    Bij een opdracht binnen dit thema kun je denken aan het creeren van een nieuw, betekenisvol reisconcept voor een kleine reisorgansiatie of juist voor een grote zoals TUI. 

    Meer weten over dit project? Lees hier: Feestelijke afsluiting van blok 1: Travel Experience Design. 

    Blok 2: Destination Development 

    In dit blok maak je de stap van een bestemming bezoeken naar een bestemming begrijpen. Tijdens dit project ga je dus onderzoek doen op de bestemming zelf, dit noemen we veldwerk. Je ontdekt het verhaal achter de bestemming en gaat in gesprek met betrokkenen zoals ondernemers en bewoners. Je presenteert de uitkomsten in de vorm van een korte film of documentaire tijdens het filmfestival ‘Untold Stories’. 

    Nieuwsgierig? Bekijk een voorbeeld van de presentatiemiddag van blok 2.

    Blok 3: Travel Mobility 

    In dit blok ga je aan de slag met de uitdaging hoe we kunnen reizen, de wereld en onszelf kunnen ontdekken, én daarbij het milieu kunnen ontzien. Je gaat in kaart brengen hoe toerisme en de reiswereld er nu uitzien en je gaat nadenken over hoe het anders kan. Met wie en wat moet je rekening houden? Wat zijn ontwikkelingen en kansen voor de manier van reizen: niet alleen op de bestemming, maar ook de reis ernaartoe. Hoe kun je reizen duurzamer maken, zodat het leuk blijft voor iedereen? 

    Benieuwd naar projectvoorbeelden? Bekijk hier hoe studenten de wereld van Travel Mobility verkennen.

    Blok 4:  Tourism Hospitality 

    Je gaat op zoek naar nieuwe vormen van gastvrijheid in de context van toerisme en vrije tijd. We kennen allemaal het begrip gastvrijheid, maar wat is het precies? Wat verwacht de toerist tegenwoordig op dit gebied? Grenzen vervagen, denk aan combinaties van business en pleasure, workation. Je leert ervaren wat hospitality en gastvrijheid is om daarna die beleving te gebruiken bij het realiseren van ‘het vakantiehuis, de safaritent of de glamping lodge van de toekomst’.

    Meer over de feestelijke afsluiting van dit blok.

     

    Meer weten? Bekijk de videopresentatie

    In het eerste semester van jaar 2 werk je aan twee projecten die te maken hebben met toerisme. Daarna krijg je de mogelijkheid om zelf je studieroute te bepalen door te kiezen voor een challenge, een uitwisseling, stage of een specialisatie binnen BUas.  

    Een challenge is een onderwijsvorm waarbij studenten samen met docenten en professionals uit de praktijk aan de slag gaan met uitdagingen (challenges) uit de wereld om ons heen. Het zijn veelal maatschappelijke vraagstukken waar oplossingen voor bedacht worden die helpen om de reiswereld beter en een stukje mooier te maken. 

    Overzicht van de keuzemogelijkheden: 

    • Jaar 2:  
      • In semester 3: twee projecten binnen het werkveld toerisme.
      • In semester 4: challenge bij toerisme of een andere opleiding binnen BUas, uitwisseling, minor, stage of een specialisatie.
    • Jaar 3
      • In semester 5: challenge bij toerisme of een andere opleiding binnen BUas, uitwisseling, minor, stage of een specialisatie.
      • In semester 6: challenge bij toerisme of een andere opleiding binnen BUas, uitwisseling, minor, stage of een specialisatie.
    • Jaar 4
      • In semester 7: challenge, een minor, uitwisseling, traineeship of een afstudeerproject.
      • In semester 8: challenge, een minor, uitwisseling, traineeship of een afstudeerproject.

    De spelregels zijn als volgt:  

    • Je doet een stage van minimaal 1 semester
    • Je mag 1 keer een internationale uitwisseling doen van 1 semester  
    • Je mag 1 keer een minor doen van 1 semester
    • Je werkt minimaal 1 semester aan een afstudeerproject
    Stage

    Je gaat minimaal twintig weken op stage. Tijdens je stage doe je ervaring op in de praktijk, ontdek je wat bij je past en bereid je je voor op een functie in het toeristisch-recreatieve werkveld. De opleiding beschikt over een groot (inter)nationaal netwerk waardoor er veel keuze is in het aanbod van stages, zowel in binnen- als buitenland. Je kunt gebruikmaken van dit netwerk of zelf op zoek gaan naar een geschikte stageplaats. Je krijgt ondersteuning van het team student affairs in je zoektocht naar een stage.

    Vind je 20 weken stage in totaal niet genoeg? Dan kun je er ook voor kiezen om meerdere stages te doen tijdens je studie.

    Bij een stage kun je denken aan:

    • Communicatie bij Landal GreenParks
    • Product zon bij TUI
    • Sustainability bij Transavia
    • Influencer marketing & social media bij NBTC Holland Marketing
    • EF taalreizen in Madrid
    • Marketing bij Corinthia Hotels Malta
    • Sales bij Happy Gringo Travel in Ecuador 

    Lees in het verhaal van Rianne hoe alles wat zij tijdens haar opleiding geleerd heeft op zijn plaats viel tijdens haar stage. En bekijk hier een dag in het leven van de stage van Jaleesa bij EF Taalreizen in Sydney

    Uitwisseling

    Studeren in het buitenland is dé kans om je grenzen te verleggen. Je bouwt een internationaal netwerk op, leert een nieuwe taal en krijgt inzicht in interculturele verschillen. BUas werkt samen met universiteiten wereldwijd, zodat je als uitwisselingsstudent volop mogelijkheden hebt. 

    Minors

    Met een minor kies je zelf: verdiep je je in je vakgebied of verbreed je je kennis? Je kunt een minor volgen bij BUas, maar ook kiezen voor een minor aan een andere Nederlandse hogeschool of in het buitenland. 

    Pre-master

    Volg in je laatste studiejaar de wetenschappelijke pre-master Strategic Business Management and Marketing (SBM). Dit geeft je directe toegang tot Master of Science-programma’s bij topuniversiteiten zoals in Maastricht, Rotterdam, Tilburg, Antwerpen (B) en Warwick (VK). Ook kun je doorstromen naar onze wo-master Leisure and Tourism Studies. Zo behaal je in slechts 5 jaar een wo-master – of zelfs in 4 jaar via het versnelde traject. 

    Vreemde talen

    Heb je interesse in een vreemde taal en cultuur zoals bijvoorbeeld Spaans? Dan kun je kiezen voor de minor Language and Culture. We nemen je mee in de cultuur van het land. Je stroomt in op je eigen niveau en leert wat je nodig hebt om effectief en succesvol te zijn in deze taal.   

    Challenges

    Vanaf semester 4 in jaar 2 kun je kiezen voor een challenge bij toerisme of een andere opleiding binnen BUas. Het zijn veelal maatschappelijke vraagstukken waar oplossingen voor bedacht worden die helpen om bijvoorbeeld de reiswereld beter én een stukje mooier te maken. Jij mag de aanpak zelf bedenken en gaat actief aan de slag om het vraagstuk vanuit verschillende kanten te bekijken. 

    Je kiest zelf een thema waarin jij jezelf wilt verdiepen, denk aan duurzame & digitale transformatie, business innovatie en maatschappelijke impact van toerisme. Dat kan één blok waarna je wisselt van thema, maar je kunt ook kiezen om jezelf juist de rest van je studie in één thema verder te specialiseren. 

    Attractions & Theme Parks Management (Engelstalig)

    Vanaf het tweede jaar kun je kiezen om de tweejarige specialisatie Attractions & Theme Parks Management (ATPM) te volgen. Dit is een specialisatie bestaande uit studenten van de opleidingen Tourism Management, Facility Management en Leisure & Events Management. In deze specialisatie leer je hoe je het aanbod van attracties en themaparken onderscheidend kunt maken in een steeds competitievere sector. Tot slot kun je in jaar 4 dit thema aanhouden en daarin afstuderen.

    Meer informatie over Attractions & Theme Parks Management vind je hier.

    Social Innovation (Nederlands- en Engelstalig) 

    Vanaf het tweede jaar kun je je verdiepen in de driejarige specialisatie Social Innovation. Wil je graag een betekenisvolle bijdrage leveren aan de maatschappij, dan is dit een ideale keuze. In deze specialisatie, samen met studenten van de opleidingen Tourism Management, Facility Management en Leisure & Events Management, leer je hoe je kunt bijdragen aan grote maatschappelijke uitdagingen zoals sociale ongelijkheid en voedselzekerheid door daadwerkelijk te doen.

    Meer informatie over Social Innovation vind je hier.

    Leerbedrijf NewWays

    Je kunt vanaf jaar 2 kiezen voor een stage van 20 weken bij ons leerbedrijf NewWays. Je kunt er ook voor kiezen om in je afstudeerjaar een traineeship te volgen van 40 weken. Bij NewWays organiseer je uiteenlopende reizen en (zakelijke) evenementen voor BUas. 


     

    Je leert door te doen 
    Tijdens deze opleiding werk je aan opdrachten van echte bedrijven. In jaar 1 start je met projecten en vanaf semester 4 van jaar 2 kun je gaan kiezen voor challenges.  

    Bij een project is het proces gestructureerd en staat het einddoel vast. Je werkt aan een vraag van een echte opdrachtgever. Bij een challenge bepaal je samen met je groep naar welk einddoel je toewerkt. Het zijn veelal maatschappelijke vraagstukken waar oplossingen voor bedacht worden die helpen om de reiswereld beter en een stukje mooier te maken. Jullie bepalen zelf de aanpak.  

    Geen lesrooster of traditionele tentamenweken 
    Je hebt geen wisselend lesrooster per uur. Op maandag, woensdag en vrijdagochtend werk je op de campus aan je project of challenge. De rest van de week plan je zelf: thuis of op school, alleen of met je groep.  

    Er zijn geen standaard tentamenweken; je wordt beoordeeld op basis van verschillende presentaties, opdrachten en kennistesten. Er is dus geen momentopname, maar er wordt over een langere periode gekeken naar je ontwikkeling.  

    Ter ondersteuning worden trainingen, workshops en feedbacksessies aangeboden. 

    Learning community 
    Je werkt in een kleine groep binnen een learning community. In een learning community leer je door te doen, te onderzoeken, te ontdekken én samen te reflecteren. Dit doe je met studenten, docenten en professionals uit het werkveld. Op deze manier ontwikkel je vaardigheden die je later in het bedrijfsleven goed kunt gebruiken. Daarnaast werk je aan individuele vaardigheden.  

    Baas over je eigen onderwijs  
    Je kiest zelf hoe en waar je leert, samen met je groep of zelfstandig. Je mag fouten maken, daarvan leer je. Met hulp van docenten en medestudenten ontwikkel je eigenaarschap over je studie, iets wat je in het werkveld goed van pas komt. Jij bepaalt bij ons de focus van je studie en hoe en waar je wilt leren. Deze zelfstandige en actieve werkhouding is heel belangrijk voor later.  

    Studiebelasting 

    De studiebelasting komt neer op een gemiddelde van 40 uur per week per jaar. Hoeveel uur je echt aan het studeren bent is erg afhankelijk van de persoon en verschilt per week.  

    Je hebt 2,5 lesdagen op de campus, bijvoorbeeld maandag (hele dag) – woensdag (hele dag) – vrijdagochtend*. Dit zijn vaste dagen die het hele jaar gelijk blijven. Tijdens deze dagen volg je een vast en gestructureerd schema van begeleid werken aan je project en ben je verplicht aanwezig op school.  

    De overige dagen van de week werk je zelfstandig of met je groep aan individuele -en groepsopdrachten. Je bepaalt zelf of je dit op de campus of bijvoorbeeld vanuit huis doet.  

    Kortom ook deze dagen ben je actief en betrokken met je opleiding bezig. Je krijgt instructies van de docenten en wordt geïnspireerd door mini hoorcolleges die jou de juiste begeleiding geven om je opdrachten goed te kunnen maken.   

    *Het definitieve rooster kan variëren afhankelijk van specifieke omstandigheden en organisatorische wijzigingen. 

    Persoonlijke ontwikkeling

    Met de Lumina Spark methode ontdek je wie je bent en wat je te bieden hebt. Je krijgt inzicht in je persoonlijke voorkeuren, je gedrag en hoe je reageert in verschillende situaties. Je leert vanuit verschillende perspectieven te kijken naar jezelf en naar anderen.  

    Zelfinzicht is de basis voor veel persoonlijke en professionele vaardigheden die je in jouw toekomstige (werkende) leven blijvend kunt inzetten, zoals reflecteren, effectief samenwerken, feedback geven en het omgaan met stressvolle situaties. Door jezelf en anderen beter te begrijpen, zet je grote stappen richting succes. 

    Typische week

    Een typische week in jaar 1 van de opleiding Tourism Management in collegejaar 2024-2025 ziet er voor jou als volgt uit: maandag (hele dag), woensdag (hele dag) en vrijdag (ochtend) werk je op school in je learning community aan een project. Tijdens deze dagen volg je een vast en gestructureerd schema van begeleid werken aan je project. Tijdens deze dagen ben je verplicht aanwezig op school. De overige dagen van de week werk je zelfstandig of met je groep aan individuele -en groepsopdrachten. Je bepaalt zelf, of in overleg met je groep of je dit op school of vanuit huis doet. Kortom ook deze dagen ben je actief en betrokken met je opleiding bezig.

    Dagelijkse structuur op maandag (hele dag) – woensdag (hele dag) - vrijdagochtend:

    • 10:00u-12:30u: begeleid werken aan je project
    • 13:00u-16:00u: begeleid werken aan je project

    Tijdens de projecten werk je intensief samen met verschillende docenten en studenten. Je krijgt instructies van de docenten en wordt geïnspireerd door mini hoorcolleges die jou de juiste begeleiding geven om je project goed te kunnen maken.  

    Opmerking: Deze beschrijving geeft een algemeen beeld van een typische week van eerstejaars studenten in het collegejaar 2024-2025. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Het definitieve rooster kan variëren afhankelijk van specifieke omstandigheden en organisatorische wijzigingen. 

    Studentenwelzijn 
    BUas stimuleert en helpt je om het beste uit jezelf te halen, wat de omstandigheden ook zijn. Misschien ben je chronisch ziek, zorg je voor familie, doe je aan topsport of combineer je je studie met een eigen bedrijf? Onze studiecoaches, studentendecanen en studentpsychologen helpen je graag bij eventuele problemen. Heb je extra ondersteuning of begeleiding nodig? Of extra faciliteiten? Kijk dan hier voor de mogelijkheden. 

    Vanaf jaar 2 kies je steeds zelf een thema waarin je je wilt verdiepen en gaat hiermee in challenges aan de slag. Dat kan ieder blok een ander thema zijn, maar je kunt ook kiezen om je binnen één thema verder te specialiseren. Daarnaast kun je ook kiezen voor specialisaties van twee of drie jaar in samenwerking met andere opleidingen. 

    Thema Travel Mobility 

    Verkennen en ontwikkelen van verantwoorde manieren van reizen. Een voorbeeld van een challenge is het vraagstuk: Hoe kun je de avontuurlijke reiziger motiveren om met de trein te reizen in plaats van met het vliegtuig? Welke oplossingen kun je bedenken – voor bijvoorbeeld Eurail – om het reizen per trein binnen Europa gemakkelijker te maken? 

    Thema Tourism Hospitality 

    Verkennen en combineren van nieuwe vormen van gastvrijheid in toerisme. Hoe kun je hospitality naar een next level brengen en meer integreren in producten als cruises, vakantieparken en dagattractie bestemmingen?  

    Thema Destination Development 

    Dit gaat over het ontwerpen van aantrekkelijke toeristische bestemmingen voor zowel bezoekers als inwoners. ‘Rethink Tourism’ tijdens veldwerk, daar draait het om bij dit thema. Hoe ga jij persoonlijke impact maken op een bestemming door voor lokale toeristische bedrijven oplossingen te bedenken die duurzaam zijn. 

    Thema Travel Experience Design  

    Het omzetten van verwachtingen van reizigers in onvergetelijke ervaringen. Aan de hand van ‘Design Thinking’  ga je voor diverse reisbedrijven complexe problemen oplossen, je leert prototypes te maken en gaat daarmee experimenteren en testen.  

    Specialisatie Attractions & Theme Parks Management 

    In deze tweejarige specialisatie leer je hoe je het aanbod van attracties en themaparken onderscheidend kunt maken in een steeds competitievere sector. Je werkt samen met studenten van de opleidingen Tourism Management, Facility Management en Leisure & Events Management.  

    Meer informatie over Attractions & Theme Parks Management vind je hier. 

    Specialisatie Social Innovation 

    Wil je graag een betekenisvolle bijdrage leveren aan de maatschappij, dan is dit een ideale keuze. In deze driejarige specialisatie, samen met studenten van de opleidingen Tourism Management, Facility Management en Leisure & Events Management, leer je hoe je kunt bijdragen aan grote maatschappelijke uitdagingen zoals sociale ongelijkheid en voedselzekerheid door daadwerkelijk te doen. 

    Meer informatie over Social Innovation vind je hier. 

    Studiereizen en excursies noemen wij veldwerk. Dit betekent dat we de bestemming en organisaties niet alleen vanuit de collegebanken bekijken maar ook op locatie zien en beleven en dat je de geleerde vaardigheden kunt toepassen.  

    Leren op locatie en internationalisering is belangrijk, zo niet onmisbaar als onderdeel van je opleiding Tourism Management en super waardevol voor je eigen persoonlijke ontwikkeling en creativiteit.   

    In het eerste jaar bezoek je steden als Brugge of Antwerpen. In jaar 2 ga je in twee blokken op veldwerk naar bijvoorbeeld Albanië of Marokko, afhankelijk van het project en de opdrachtgever. 

    Daarnaast gaan we op bezoek bij verschillende bedrijven en kan je tijdens je opleiding naar bijvoorbeeld de Vakantiebeurs in Utrecht en de internationale toerismebeurzen in Londen (WTM) of Berlijn (ITB).   
     

    Collage van groepsfoto's op studiereizen

    De reguliere opleiding duurt vier jaar.  

     

    Vwo (fast-track)

    Als je een vwo-diploma hebt en aan de opleidingseisen voldoet, dan kun je binnen 3 jaar de opleiding Tourism Management afronden (versneld traject). Mail naar [email protected] voor meer informatie.  

    Met het versnelde traject begin je in jaar 1 en sla je vanaf het tweede semester in jaar 2, 2 semesters over. Omdat je zelf de indeling van je opleiding kunt bepalen, heb je hierna de vrijheid om de overige 3 semesters in te delen zoals jij wilt. Ook in het versnelde traject loop je minimaal 2 blokken stage.  

    Met deze achtergrond kom je ook in aanmerking voor onze 3-jarige universitaire opleiding Bachelor of Science Tourism.

    Propedeuse certificaat  

    Als je een propedeuse certificaat van een economische hbo- of wo-opleiding hebt, dan kun je binnen 3 jaar de opleiding Tourism Management afronden (versneld traject). Je volgt dan hetzelfde programma als vwo’ers (fast-track).

    Mail naar [email protected] voor meer informatie.   

    Associate degree

    Met een Associate degree diploma in Tourism Management kun je in 2 jaar je hbo bachelordiploma Tourism Management halen. Je begint dan in jaar 3. Omdat je zelf de indeling van je opleiding kunt bepalen, heb je de vrijheid om de semesters in te delen zoals jij wilt. Ook in dit traject loop je minimaal 20 weken (1 semester) stage.   

    Mhbo-traject voor havo leerlingen

    Ben jij bijna klaar met de havo maar twijfel je over een directe overstap naar het hbo? Dan hebben wij een oplossing voor je: het mhbo-traject. BUas biedt samen met De Rooi Pannen een traject aan waarmee je in vijf jaar een mbo-diploma (niveau 4) én een hbo-diploma behaalt in het vakgebied dat jij leuk vindt!

    Je volgt deze niveau 4-opleiding versneld bij De Rooi Pannen in Breda, Tilburg of Eindhoven. Na 2 jaar haal je je mbo-diploma en heb je de keuze uit drie hbo-opleidingen bij BUas. Hier stroom je in het tweede jaar in:  

    Je hebt dus iets meer tijd om jouw talent te ontdekken: je kiest je hbo-opleiding pas na 2 jaar. 

    Lees hier hoe het maatwerktraject precies werkt


     

    Bij BUas ontwikkel je je ondernemersvaardigheden binnen alle opleidingen. Daarnaast kun je je aansluiten bij BUas Startup Support (BUSS), waar je netwerkbijeenkomsten bijwoont en begeleiding krijgt van een startup coach. 

    Wil je afstuderen met je eigen bedrijf? Dat kan bij elke academie, al geldt soms een selectieprocedure. Of je nu al omzet draait of net een idee hebt, BUas Startup Support helpt je verder. 

    Lees meer over het  opzetten van je eigen onderneming. 

    Deze opleiding is beschikbaar in Nederlands of Engels. Kies je voor Engels, dan studeer je in een internationale klas met studenten en docenten uit verschillende landen. Hierdoor leer je vanzelf meer over interculturele samenwerking, zowel in het onderwijs als tijdens projecten en excursies. 

    Bij de Nederlandstalige opleiding kan het voorkomen dat je projecten of gastcolleges in het Engels volgt. Daarnaast kan een gedeelte van de gebruikte literatuur Engelstalig zijn. De voertaal op onze campus is Engels. 
     

    Wat deze opleiding uniek maakt

    Toelating & aanmelding

    Wanneer ben ik toelaatbaar? 

    Met een havo- of vwo- of een mbo-4 diploma ben je toelaatbaar tot de hbo-opleiding Tourism Management. Voldoe je niet aan deze voorwaarden? Bekijk dan welke mogelijkheden er voor jou zijn. 

    Informatie over toelatingsvoorwaarden


    Wat kost deze studie? 

    Voor het collegejaar 2025-2026 is het collegegeld €2.60. Daarnaast moet je rekening houden met extra kosten voor boeken, excursies, etc. 

    Informatie over studiekosten


    Hoe kan ik mij aanmelden? 

    Voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je je aanmelden voor deze opleiding. Doe je dit voor 1 mei dan kan je zeker beginnen met deze studie.

    Meer info over aanmelden

     

    Wat anderen zeggen over Tourism Management

    Portretfoto van Ryan

    Een eerlijk verhaal!

    Ik vind het echt geweldig dat ik een groot deel van mijn studieprogramma zelf kan invullen. De opleiding werkt niet met zenden en ontvangen, maar met creatief denken en initiatief nemen. Docenten zijn begeleiders en geen voorlezers van de theorie. De sfeer is open en eerlijk. Dat merkte ik al tijdens de open dag, ik heb  daar vooral studenten gesproken die met een eerlijk verhaal kwamen.

    Ryan

    Vierdejaarsstudent

    Portretfoto van Martijn Smeenge

    Er is ruimte voor de nodige humor

    Ik vind het erg leuk dat ik mag lesgeven in iets wat iedereen leuk vindt; vakanties, reizen, avontuur... need I say more? Ik put vaak uit persoonlijke voorbeelden en houd de lesstof zo dicht bij mezelf, bijvoorbeeld aan de hand van eigen reiservaringen . Ik krijg veel energie van de interactie met studenten. Samen sparren in een klas waarin ik niet de traditionele docent ben die aan het zenden is, maar waarin we continu van elkaar leren. En waar ruimte is voor de nodige humor.

    Martijn Smeenge

    Docent Tourism Management

    Portretfoto van Kim Jiang Oost

    Mijn tijd bij BUas heeft me veel geleerd

    Ik werk bij mijn voormalige stagebedrijf, Khiri Travel in Bangkok, als Junior Product- en Accountmanager. Ik actualiseer bestaande reisproducten, ontwikkel nieuwe en onderhoud contact met onze agenten om hen op de hoogte te houden van nieuwe producten. Mijn tijd bij BUas heeft me geleerd hoe ik toerisme vanuit een strategisch en creatief perspectief kan benaderen. Ik heb geleerd hoe ik onderzoek kan doen, in teams kan werken en producten kan ontwikkelen die zowel verkoopbaar als duurzaam zijn. De praktijkgerichte projecten en de internationale setting bij BUas zorgden ervoor dat de overstap naar deze functie heel natuurlijk aanvoelde.

    Kim Jiang Oost

    Alumna

    Wat kun je doen na de opleiding?

    Toerisme is een ‘people’s business’. Het draait om mensen, gastvrijheid en beleving. Maar ook om zakelijk inzicht, creativiteit en organisatietalent. Je kunt aan de slag als adviseur, manager, marketeer of inkoper bij toeristische bedrijven of bestemmingen.

    Meer informatie over na je opleiding