Special features Tourism Management

E-Lab

In het E-Lab ga je als eerstejaarsstudent van de opleiding Tourism Management aan de slag met online applicaties. Je ontwikkelt een mock-up voor een toeristische app, creëert content zoals een 360˚-film, een infographic en een animatievideo. Je doet online onderzoek en maakt social media analyses. Op die manier ervaar je hoe gemakkelijk het is om met online tools te werken. Ook ervaar je hoe belangrijk online tools zijn om informatie te delen en in contact te komen met klanten.

Voorbeelden van vraagstukken:
  • Hoe informeer je reizigers digitaal?
  • Hoe ervaren toeristen online tools?
  • Hoe creëer je engagement via social media?

Discover Your World

Leren op locatie, leren over bestemmingen en kennismaken met andere culturen is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Je gaat het natuurlijk niet allemaal vanuit de collegebanken beleven. BUas heeft een groot internationaal netwerk dat jou volop kansen biedt ervaring op te doen in het buitenland. Denk aan een buitenlandse stage, studiereizen of een uitwisseling.

Met behulp van docenten en lokale partijen in het toeristisch-recreatief werkveld leer je een bestemming vanuit andere perspectieven kennen. Je bent namelijk niet alleen bezoeker en toerist, maar ook professional in spe. Je leert een cultuur kennen waar je misschien niet zo vertrouwd mee bent en met die kennis ga je aan de slag.
 
De studiereis in het eerste studiejaar gaat naar diverse Europese bestemmingen. In het tweede jaar ga je ook naar landen buiten Europa. Er is altijd een alternatief in Nederland. De studiereizen worden mede georganiseerd door het in-house leerbedrijf van de opleiding. Studenten die een minor volgen bij ons in-house leerbedrijf Newways runnen de Newways Traveldesk en organiseren excursies, congressen en evenementen.

Tourism Impact Lab

In het Tourism Impact Lab werken alle vierdejaarsstudenten samen met docenten en bedrijven uit de toeristisch-recreatieve branche aan vraagstukken die rechtstreeks uit de praktijk komen.

Studenten gaan op zoek naar een impactvolle oplossing voor een bepaald vraagstuk. De opdrachtgevers zijn nauw betrokken bij de learning community, waardoor we studenten en bedrijven nauw met elkaar verbinden. Voorbeelden van grote opdrachtgevers zijn TUI en Transavia, maar ook kleine startups doen mee, zoals Travel Diaries en Breakzy.

Daniek ging in het Tourism Impact Lab aan de slag met Design Thinking. Lees wat het haar heeft gebracht.