Waarom BUas?
- Groot internationaal netwerk voor stages en afstuderen
- Praktijkgerichte opleiding: 25% van de studietijd is een stage
- Optie om direct door te studeren in jaar 3 van de hbo-bachelor
De juiste keuze?
Wil je snel weten of onze kleinschalige studieomgeving iets is voor jou?
Doe de test en binnen vijf minuten weet je of BUas bij jou past.

Opbouw van de studie
Learning community
Tijdens je studie werk je veel samen met anderen, precies zoals dat later in je werkomgeving ook het geval is. Je werkt aan actuele vragen die op dit moment spelen in het toeristisch bedrijfsleven. Je organiseert samen met je medestudenten een gedeelte van de eerstejaars studiereis. In het tweede jaar loop je een half jaar stage in binnen- of buitenland. Na de stage volg je een aantal verdiepende modules en studeer je af op een ontwerpopdracht uit je stagebedrijf. De opleiding is kleinschalig en kent een vast team docenten dat het merendeel van de lessen verzorgt. Al heel snel leer je je docenten en medestudenten kennen.
Heb je de smaak van studeren te pakken? Na het behalen van je Associate degree kun je direct instromen in het derde jaar van de vierjarige hbo-bacheloropleidingen Tourism Management.
Curriculum
Tijdens de Ad-opleiding Tourism Management leer je de toeristische sector kennen.
De opleiding is Nederlandstalig, maar het is mogelijk dat je excursies of gastcolleges in het Engels volgt. Daarnaast kan een gedeelte van de gebruikte literatuur Engelstalig zijn.
- Jaar 1
-
Jaar 1 is opgebouwd uit twaalf modules die de basis van het studieprogramma vormen. Het jaar is verdeeld in zes blokken van zes weken. Je krijgt gedurende het hele jaar coaching.
Actuele vraagstukken uit de praktijk worden gekoppeld aan basisvakken zoals online ondernemen, innovatief onderzoek, het ontwerpen van een beleving.Je werkt aan verschillende praktijkopdrachten zoals het ontwikkelen van een programma voor een duurzame city trip, het schrijven van een (online) tactisch marketingplan en het ontwerpen van een micro-avontuur voor een memorabele beleving in toerisme.
Je volgt de vakken Nederlands en Engels. Ook bezoek je een aantal steden en bedrijven en ga je op studiereis, bijvoorbeeld naar Wenen en Bratislava. Bovendien werk je aan het ontwikkelen van competenties. Dat is een mix van eigenschappen, houding en vaardigheden die je als professional inzet tijdens je werk.
Een volledige beschrijving van jaar 1 vind je in de studiegids jaar 1 (pdf)
- Jaar 2
-
Je begint dit tweede jaar met een half jaar stage. De opleiding beschikt over een groot internationaal netwerk waardoor er veel keuze is in het aanbod van stages, zowel in binnen- als buitenland. Je kunt gebruik maken van dit netwerk of zelf op zoek gaan naar een geschikte stageplaats. Je krijgt ondersteuning van het praktijkbureau in je zoektocht naar een stage.
Voorbeelden van bedrijven zijn Sunweb, Center Parcs, NBTC, Transavia, Walibi, Expedia, Camping Terspegelt en Corinthia Hotels Malta.Verdieping en afstuderen
De tweede helft van dit jaar is een verdiepingssemester. Je krijgt vakken als financieel management, online consumentenonderzoek en online marketing & communicatie. Ook krijg je nog Engels en coaching.
Daarnaast ga je aan de slag met je eindassessment. Dit bestaat uit een opdracht van een bedrijf om een nieuw of verbeterd product, dienst of organisatieproces te ontwikkelen. Je gebruikt hiervoor de Design Thinking methode. Tijdens de stage kun je bij je stagebedrijf al een opdracht werven of je kunt op zoek gaan naar een andere opdracht.
Een volledige beschrijving van jaar 2 vind je in de studiegids jaar 2 (pdf)
- Studiebelasting
-
De gemiddelde studiebelasting bedraagt ongeveer 40 uur in de week, gedurende 42 weken. Hoeveel uur je echt aan het studeren bent is erg afhankelijk van de persoon en verschilt per week. Zo zijn de laatste weken van een blok en de tentamenweken voor de meeste studenten relatief druk.
Excursies en studiereizen
Tijdens je Ad Tourism Management opleiding ga je één keer op reis naar het buitenland. Je ervaart hoe het eraan toegaat in de toerisme industrie. Je krijgt er een gevoel bij, leert je medestudenten en docenten op een andere manier kennen en je ziet de theorie terug in de praktijk.

Waarom kiezen voor een Ad?
Redenen om voor een associate degree te kiezen kunnen zijn:
- Je wordt opgeleid tot een veelzijdige duizendpoot waarbij je de schakel bent tussen operationeel en strategisch management.
- Je weet nog niet of vier jaar studeren iets voor jou is, maar je wilt wel de optie behouden om zonder vertraging door te gaan voor je hbo-bachelordiploma.
- Je haalt in slechts 2 jaar een diploma op hbo-niveau. Ideaal als je wel wilt studeren, maar 4 jaar te lang vindt.
- Je wilt snel een baan met doorgroeimogelijkheden.
- Je hebt een aantal jaren werkervaring en je wilt je graag verder specialiseren in je beroep.
Eyecatchers Ad Tourism Management

E-lab
Experimenteer met je digitale vaardigheden! Je ontwikkelt een mock-up voor een toeristische app, je maakt een 360˚ film, een infographic en een animatievideo.

Aan de slag
Je organiseert een rondleiding op een bestemming in Europa. Door jouw gastgerichte en dienstverlenende aanpak maak je hiervan een ultieme beleving!

Design Platform
Voor je afstuderen ga je aan de slag met de Design Thinking methode die je gebruikt om een product of proces in een toeristisch bedrijf te verbeteren!
Toelating
Met een havo- of vwo-diploma met het juiste profiel of een mbo-4 diploma ben je toelaatbaar tot de Ad-opleiding Tourism Management. Lees meer over de toelatingsvoorwaarden en de mogelijkheden die er zijn wanneer je niet aan de voorwaarden voldoet.
Aanmelden
Voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je je aanmelden en in september starten met de opleiding.
Kosten
Voor het collegejaar 2024-2025 is het collegegeld €2.530. Daarnaast moet je rekening houden met extra kosten voor boeken, excursies, etc. Lees meer over studiekosten

Kies een studie die jij leuk vindt en waar je 100% voor wilt gaan!
Bij e-tourism leerde ik van alles over SEO, SEA, Google Analytics en Chatbots. We mochten een eigen bedrijf opstarten en daarvoor een website en social media ontwikkelen. Super leerzaam! Je kunt met het Ad echt veel kanten op, maar ik ben eerst verder gegaan voor m’n bachelor.”
Ik help je graag op Your Road to Buas
Michelle
Afgestudeerd | is gaan doorstuderen voor haar hbo-bachelor

Ik begeleid nu zelf een stagiair

Ik ken de meeste studenten bij naam


Mooie stageplekken!
We bieden uitdagende stageplekken in binnen- en buitenland bij onder meer Sunweb, Center Parcs, NBTC, Transavia, Walibi, Expedia, Destination Bristol en Corinthia Hotels Malta.

Get inspired!
Lees hier de verhalen van studenten over studiereizen, stages en projecten bij inspirerende organisaties in het toeristische werkveld.
Wat kun je worden?
Met een Associate degree, een erkende graad op hbo-niveau, kun je snel aan de slag in de toeristische sector. Bijvoorbeeld als specialist bij een touroperator, coördinator duurzaamheid bij een vakantiepark of in een assistent-managementfunctie.
Of je kunt verder studeren om een hbo bachelordiploma te halen.
Meer weten? Na je studie Ad Tourism Management.