Ad Tourism Management

2-jarige hbo opleiding (associate degree) in Breda | Nederlandstalig 

Schakel tussen uitvoering en management

Waarom toerisme studeren bij BUas?

  • 55 jaar ervaring en een groot nationaal en internationaal netwerk voor stages 
  • Nederlandstalige opleiding in een internationale leeromgeving 
  • Praktijkgerichte opleiding: 25% van de studietijd is een stage 
  • Na afstuderen direct instromen in jaar 3 van de hbo-bachelor Tourism Management 

Onze associate degree in toerisme in beeld

Inhoud van de studie

Stages en studietrips

Favoriet op de campus

Breda als Studentstad

Campustour

Onze introductieweek

Doe de quiz

Wil je snel weten of de hbo-bacherloropleiding Applied Data Science & Artificial Intelligence in onze kleinschalige studieomgeving iets voor jou is? Doe de test en binnen vijf minuten weet je of BUas bij jou past.


Naar de quiz

Opbouw van de studie

Tijdens je studie Ad Tourism Management werk je aan actuele praktijkvraagstukken die spelen in het toerisme en zo ontwikkel je tegelijkertijd kennis en je eigen vaardigheden. Tijdens het tweede jaar loop je stage in binnen- of buitenland. Na de stage volg je een aantal verdiepende modules en werk je aan jouw afstudeeropdracht. Je sluit de opleiding af met een afstudeerassessment. 

Heb je de smaak van studeren te pakken? Na het behalen van je Associate degree kun je direct instromen in het derde jaar van de vierjarige hbo-bacheloropleidingen Tourism Management.

Tijdens de Ad-opleiding Tourism Management leer je de toeristische sector kennen. 
De opleiding is Nederlandstalig, maar het is mogelijk dat je excursies of gastcolleges in het Engels volgt. Daarnaast kan een gedeelte van de gebruikte literatuur Engelstalig zijn.

Jaar 1

Jaar 1 is opgebouwd uit twaalf modules die de basis van het studieprogramma vormen. Het jaar is verdeeld in zes blokken van zes weken. Je krijgt gedurende het hele jaar coaching. 
Actuele vraagstukken uit de praktijk worden gekoppeld aan basisvakken zoals online ondernemen, innovatief onderzoek, het ontwerpen van een beleving. 

Je werkt aan verschillende praktijkopdrachten zoals het ontwikkelen van een programma voor een duurzame city trip, het schrijven van een (online) tactisch marketingplan en het ontwerpen van een micro-avontuur voor een memorabele beleving in toerisme.

Je volgt de vakken Nederlands en Engels. Ook bezoek je een aantal steden en bedrijven en ga je op studiereis, bijvoorbeeld naar Wenen en Bratislava. Bovendien werk je aan het ontwikkelen van competenties. Dat is een mix van eigenschappen, houding en vaardigheden die je als professional inzet tijdens je werk.

Een volledige beschrijving van jaar 1 vind je in de studiegids jaar 1 (pdf)

Jaar 2

Je begint dit tweede jaar met een half jaar stage. De opleiding beschikt over een groot internationaal netwerk waardoor er veel keuze is in het aanbod van stages, zowel in binnen- als buitenland. Je kunt gebruik maken van dit netwerk of zelf op zoek gaan naar een geschikte stageplaats. Je krijgt ondersteuning van het praktijkbureau in je zoektocht naar een stage. 
Voorbeelden van bedrijven zijn Sunweb, Center Parcs, NBTC, Transavia, Walibi, Expedia, Camping Terspegelt en Corinthia Hotels Malta.

Verdieping en afstuderen

De tweede helft van dit jaar is een verdiepingssemester. Je krijgt vakken als financieel management, online consumentenonderzoek en online marketing & communicatie. Ook krijg je nog Engels en coaching. 

Daarnaast ga je aan de slag met je eindassessment. Dit bestaat uit een opdracht van een bedrijf om een nieuw of verbeterd product, dienst of organisatieproces te ontwikkelen. Je gebruikt hiervoor de Design Thinking methode. Tijdens de stage kun je bij je stagebedrijf al een opdracht werven of je kunt op zoek gaan naar een andere opdracht.

Een volledige beschrijving van jaar 2 vind je in de studiegids jaar 2 (pdf)

Studiebelasting

De gemiddelde studiebelasting bedraagt ongeveer 40 uur in de week, gedurende 42 weken. Hoeveel uur je echt aan het studeren bent is erg afhankelijk van de persoon en verschilt per week. Zo zijn de laatste weken van een blok en de tentamenweken voor de meeste studenten relatief druk.

Redenen om voor een associate degree te kiezen kunnen zijn:

  • je weet nog niet of vier jaar studeren iets voor jou is, maar je wilt wel de optie behouden om zonder vertraging door te gaan voor je hbo-bachelordiploma. 
  • je haalt in slechts 2 jaar een diploma op hbo-niveau. Ideaal als je wel wilt studeren, maar 4 jaar te lang vindt.
  • je wilt snel een baan met doorgroeimogelijkheden.
  • je hebt een aantal jaren werkervaring en je wilt je graag verder specialiseren in je beroep.
     

Eyecatchers Ad Tourism Management

Toelating

Ik begeleid nu zelf een stagiair

Iedere week ontvangen we zo’n 100 aanvragen van verhuurders die hun accommodatie willen aanbieden via Natuurhuisje.nl. Als productmanager ben ik ervoor verantwoordelijk dat elk nieuw aanbod past in ons concept. In een jong bedrijf moet je snel schakelen, dat is heel leerzaam. Tijdens mijn stage heb geholpen een nieuwe afdeling op te zetten en nu begeleid ik zelf een stagiair.

Rick Naebers

Afgestudeerd | werkt als productmanager bij Natuurhuisje.nl

Wat kun je worden?

Met een Associate degree, een erkende graad op hbo-niveau, kun je snel aan de slag in de toeristische sector. Bijvoorbeeld als specialist bij een touroperator, coördinator duurzaamheid bij een vakantiepark of in een assistent-managementfunctie.
Of je kunt verder studeren om een hbo bachelordiploma te halen.

Meer weten? Na je studie Ad Tourism Management.