Na je master

Als afgestudeerde van de hbo Master Tourism Destination Management kom je in aanmerking voor: 

Internationale beleids- en adviesfuncties  

  • internationale adviesfuncties met betrekking tot haalbaarheidsanalyse van investeringsprojecten, bedrijfsstrategie en marktpenetratie of -ontwikkeling \
  • publieke strategische functies op het gebied van ontwikkeling en management van (toeristische) bestemmingsgebieden
  • advies- en managementfuncties op het gebied van bezoekersbeheer in stedelijke gebieden, themaparken en natuurreservaten
  • strategische adviesfuncties  

Internationale managementfuncties  

  • internationale (aan groei gerelateerde) managementfuncties in internationaal opererende ondernemingen (zoals dienstverlenende bedrijven, hotelketens, touroperators, luchtvaartmaatschappijen)
  • internationale marketingmanagementfuncties, bij organisaties voor destination management of consultancybureaus voor (toeristische) marketing
  • internationale consultancyfuncties, hetzij op projectbasis, hetzij permanent in commerciële consulting- of internationale ontwikkelingsorganisaties 

Onderzoeksfuncties   

  • onderzoeksfuncties op het gebied van internationale (nieuwe) marktontwikkeling, marktsegmentatie of marktpotentieelanalyse
  • onderzoeksfuncties bij sectororganisaties zoals WTO, PATA, Tourism
  • externe adviesfuncties op het gebied van internationale bedrijfs-, financiële en organisatorische ontwikkeling voor kleine en middelgrote ondernemingen