Media studeren in Breda
- Al 11 jaar op rij nr. 1 in de eigen categorie van de Keuzegids
- Ongeveer 50% van de media-studenten is internationaal
- Persoonlijke begeleiding in kleine groepen
- Media Lab op de campus waar je met de nieuwste apparatuur werkt aan opdrachten voor echte bedrijven
- Radio- en tv-studio én een ultramoderne XR-Stage voor virtuele producties
Hbo-opleidingen Media en Creative Business
Aandacht voor de praktijk
Stage, excursies en projecten voor écht bedrijven
Sla jij de eerste bladzijde om van jouw media-avontuur?

Praktijkervaring staat centraal bij Creative Business. Je werkt aan échte opdrachten in het Media Lab, in professionele studio’s of tijdens internationale projecten. Niet alleen theorie, maar leren door te doen. Zo ontwikkel je creatieve én zakelijke vaardigheden in een realistische werkomgeving.
Waarom praktijkervaring?
- Het maakt leren persoonlijk en relevant.
- Het stimuleert je creativiteit en ondernemerschap.
- Het helpt je media- en businessconcepten écht te begrijpen.
- Het laat zien dat experimenteren en fouten maken essentieel zijn om te groeien.
Meld je op tijd aan
- Bachelor: Voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je je aanmelden voor deze opleiding. Doe je dit voor 1 mei dan kan je zeker beginnen met deze studie.
- Master: Voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je je aanmelden voor deze opleiding. Je kunt je tot 15 augustus aanmelden, maar vanwege de zomervakantie raden we je aan dit voor 1 juli te doen.
Let op: Om je aan te kunnen melden via Studielink, heb je een DigiD nodig. Het kan tot 5 werkdagen duren om een DigiD aan te vragen.
Student Manel Chihi vertelt over haar studie
“During an orientation day at BUas, I realised that behind-the-camera work was just as exciting. That moment truly opened my eyes."
Manel
Student Creative Business

Alumna en lecturer Charlotte van Buuren vertelt over haar carrière
“After graduating, I explored various roles in the media industry. I worked as a freelancer at film festivals such as the Netherlands Film Festival (NFF), International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA), and International Film Festival Rotterdam (IFFR), taking on production-related assignments. Teaching was always in the back of my mind, but I wanted industry experience first.”.
Charlotte
Alumna International Media and Entertainment Management (Creative Business), Master Media Innovation and lecturer at BUas

Creative Business studenten vertellen over hun project
“The brief asked us to help students and staff reconnect with nature, but we also had our own goal: to make it fun and engaging. We found through surveys that students enjoyed story-based content and wanted something entertaining, not just informative. So, we really leaned into narrative and character development. The project lasted about two months, starting in February, and we had several workshops along the way."
Olivia, Alexandra, Leona, Valeriia and Yasmin
Tweedejaars studenten Creative Business

Ook aan Leisure & Events gedacht?
Misschien is dat ook iets voor jou!
Kun je niet wachten om aan de slag te gaan met creatieve concepten waarin de beleving van de consument centraal staat?