Waarom BUas?
- Leer wat de trends en mogelijkheden zijn van digitalisering in jouw vakgebied
- Ervaar wat het gebruik van verschillende diverse digitale tools voor je bedrijf kan betekenen
- Na afronding van deze cursus ontvang je een Edubadge, een erkend digitaal certificaat
Opbouw van de studie
Curriculum
De cursus bestaat uit colleges, gastcolleges, workshops en coaching sessies met tweewekelijks andere thema’s. Je krijgt onder andere les van Jessika Weber, professor for Digital Transformation in Cultural Tourism, en Ondrej Mitas, senior lecturer and experience researcher.
Indeling van het lesprogramma (voorlopig):
- Week 1: Kick-off en introductie
- Week 2 en 3: Podcasting: Na een inspirerend college door een expert trap je samen met een team van twee personen het onderwerp af en ontwikkel je het concept en script voor een podcast over technologie in het toerisme. Vervolgens maak je na een feedbacksessie de podcast, van script tot opname in the BUas radio studio en editing, en maak je een wervende promo voor je podcast.
- Week 4 en 5: AI vlogger: word een ‘virtual vlogger’. Je ontwikkelt met behulp van AI- generative tools een vlog over een voor jou onbekende destinatie. Ontdek wat echt is en wat niet binnen marketing.
- Week 6 en 7: Measuring Experiences: Dr. Ondrej Mitas neemt je mee in de wereld van de ‘experiences’. Hoe ervaren mensen vakantie; hoe draagt het bij aan hun geluk? Je ontdekt hoe je die ervaringen kan onderzoeken, maakt kennis met technologische tools en creëert een experiment.
- Week 8 en 9: Game design: ervaar de boeiende kansen van gamification. Na een inspirerend workshop Triadic Game design van professorship Jessika Weber-Sabil ontwikkel je met je team bijvoorbeeld een educatieve of promotionele toeristische game. De opdracht wordt afgerond met presentaties in de klas.
- Week 10 en 11: Chatbot: Tijdens deze workshops leer je hoe een chatbot werkt en ontwerp je zelf een chatbot-flow met behulp van een ervaren chatbot-ontwikkelaar. Je ontdekt de mogelijkheden van chatbots voor jouw organisatie, met name als tool voor round-the-clock customer service, het vergroten van de interactiemogelijkheden en het verkrijgen van een dieper inzicht in klanten. Je leert ook over de rol van chatbots in de customer journey. Aan de hand van deze kennis maak je een Chatbot en bijbehorende Conversation Design Workflow voor de door jou gekozen website/opdrachtgever. Je sluit de workshop af met een presentatie over jouw creatie.
Om de waarde en de praktische toepasbaarheid van recente ontwikkelingen in de sector kritisch te analyseren, ga je ook aan de slag met een onderzoeksvoorstel of een specifieke case, bij voorkeur in de context van je eigen bedrijf of werk.
Waarom deze cursus?
De cursus zoomt in op recente technologieën, zoals Artificial Intelligence (AI) en virtual reality, het fysiologisch meten van ervaringen, chatbots, gamification en podcasting. Het is misschien even spannend, maar als je je verdiept in de mogelijkheden van deze digitale tools, kom je erachter wat de impact ervan kan zijn op jouw werkzaamheden en hoe je een voorsprong opbouwt.
Je ervaart welke digitale en technologische trends en ontwikkelingen op dit moment actueel en van belang zijn in de context van de toeristische industrie. Je leert wat je ermee kunt en hoe je anderen hiervan kunt overtuigen. Je ontdekt hoe je het beste een pitch kunt geven over deze onderwerpen en hoe je infographics kunt maken om je verhaal te ondersteunen. Je werkt uiteraard met de modernste digitale tools en gaat aan de slag met concrete opdrachten. Hier vind je een paar voorbeelden.
Je wordt geen expert in digitale technologie, maar je leert wel wat de kansen en mogelijkheden zijn in je vakgebied. De opgedane kennis helpt je om de marketing succesvoller in te zetten en gefundeerde en duurzame beslissingen te nemen.
Studiebelasting en begeleiding
De cursus wordt gegeven van september 2023 tot januari 2024. In totaal gaat het om 11 weken, waarin je op woensdag naar de campus komt. De cursus staat voor 6 ECTS. Aangezien 1 ECTS overeenkomt met 28 uur studie, betekent dit dat het programma een studiebelasting heeft van ongeveer 8 uur per week (tussen september 2023 en januari 2024.
Voor aanvang van de cursus nodigen wij je uit voor een bijeenkomst waarin we samen kijken naar jouw individuele leertraject. Je werkt in deze training aan cases, samen met mede-cursisten en vierdejaarsstudenten van Breda University of Applied Sciences. Je krijgt op regelmatige basis feedback van een coach en van mede-cursisten. Aan het einde van het traject ronden we de module gezamenlijk af in een informele setting.
Praktische informatie
Data
Cursus van 11 weken, data nog niet bekend. In de cursusweken kom je een dagdeel per week (op woensdag) naar de campus. Je kunt er ook voor kiezen de cursus deels online te volgen.
Locatie
Onze mooie groene campus is gelegen aan de Mgr. Hopmansstraat in Breda.
Kosten
De kosten voor deze microcredential zijn 980 euro.
Edubadge
Aan het einde van de cursus moeten de studenten vier groepsopdrachten en één individuele opdracht met succes afronden. Voor de groepsopdrachten wordt verwacht dat je in een groep van 3 tot 4 studenten werkt. De groepsopdrachten zijn gekoppeld aan de onderwerpen Podcasting, Gamification, Immersive Technologies (zoals Artificial Intelligence en virtual reality) en Chatbots in toerisme. De individuele opdracht is het maken van een onderzoeksvoorstel gerelateerd aan het creëren en uitvoeren van een experiment.
Als je deze cursus succesvol afrondt, ontvang je een Edubadge, een erkend digitaal certificaat. Deze microcredential wordt op NLQF niveau 6 gegeven.
Meer cursussen voor professionals
Wist je dat wij meer cursussen voor professionals aanbieden? Op deze pagina vind je een overzicht van alle cursussen en kun je uitgebreidere informatie over deze microcredentials lezen.