Tourism Impact Lab legt verbinding tussen studenten en toeristische bedrijven
Studenten Tourism Management gaan aan de slag met een concrete vraag, idee of project van een toeristische organisatie.
Breda University of Applied Sciences en Travel Impact Lab hebben vorige week het startsein gegeven voor het Tourism Impact Lab. In deze nieuwe learning community buigen zo’n 20 bedrijven uit de toeristische sector en 87 vierdejaars studenten Tourism Management zich over nieuwe impactvolle concepten voor toeristische organisaties. Alle cases draaien om het realiseren van een positieve impact op de wereld. Hoe kun je bijvoorbeeld zorgen dat passagiers niet langer met het vliegtuig, maar met de trein naar hun vakantiebestemming afreizen?
BUas faciliteert de learning community en de studenten worden getraind door professionals van Travel Impact Lab, een organisatie die startups op gang helpt en bestaande reisorganisaties opnieuw in beweging zet. De teams van studenten gaan vlak voor hun afstuderen een semester lang aan de slag met een concrete vraag, idee of project van een toeristische organisatie. Op 9 januari 2020 presenteren de studenten hun oplossingen aan hun opdrachtgevers.
Lees hier het volledige persbericht.