Terug

Experience Newways

Vier vragen aan Nikki Scheffer over haar ervaringen bij Newways, het leerbedrijf van de hbo-bacheloropleiding Tourism Management.

Nikki Scheffer volgde vorig collegejaar haar vierdejaarsminor bij Newways, het leerbedrijf van Tourism.

De Travel Desk van Newways is bij veel BUas medewerkers bekend. Via de Travel Desk regel je in een mum van tijd reis en verblijf als je voor BUas naar het buitenland gaat. Maar er is meer. De minorstudenten van Newways organiseren ook studiereizen en congressen en events, zoals het BUas Congresstival, de Industry Day, de ‘IGAD Showcase’ van Games en Reiswerk Travel Challenge. Zo leren zij het vak!

Hoe heeft Nikki haar tijd bij Newways ervaren? Ze vertelt het aan de hand van vier vragen.

     

Iedereen pakt het weer anders aan, vanuit een andere invalshoek of achtergrond. Hier ondervind je dat in de praktijk. Een betere voorbereiding op een baan kun je niet krijgen!

Nikki Scheffer over Newways

Pleasure of the day

‘Het fijnste moment van de dag is voor mij het moment dat ik mijn to do lijstje heb afgewerkt. En als ik voor mezelf op een rijtje heb gezet wat ik de volgende dag ga doen. Ik hou van plannen en organiseren, daarom heb ik deze minor ook gekozen. Dat plannen is belangrijk, want het werk is heel divers en geen dag is hetzelfde. Naast de doorlopende Travel Desk werkzaamheden, zoals het boeken van vluchten en accommodaties, ben je met een hoop andere uitdagingen bezig. Het leukste vind ik het organiseren van studiereizen en events en dan vooral de contacten die dit met zich meebrengt. Intern heb ik veel te maken met Sibelicious en de BUas-brede afdeling Events. Extern heb ik contact met bedrijven, maar ook met docenten van onze partnerinstituten over bijvoorbeeld het programma van een studiereis. Die contacten kunnen heel waardevol zijn, bijvoorbeeld als je op zoek bent naar een goede afstudeeropdracht.’

Struggle

‘Waar ik last van heb? Hmmm, last minute wijzigingen...? Het is natuurlijk inherent aan het werk, maar het kan wel eens vervelend zijn. Dan heb je nét alles rond en dan moet het anders. Gelukkig boeken we alles flexibel en ‘refundable’, dus meestal komen we er wel uit. Een beetje snel kunnen omdenken is sowieso handig. Je moet het uiteindelijk zelf oplossen. Dat maakt dat je heel creatief wordt in het bedenken van hoe het anders kan.’

Eye-opener

‘Een echte eye-opener schiet me zo niet te binnen. Het werken bij Newways heeft mijn idee over het vak niet veranderd of zo. Wel heb ik nu een duidelijker beeld van wat het vak inhoudt. Het klinkt misschien gek, maar ik beleef het werken hier heel anders dan tijdens mijn stage. Toen voelde ik me echt de stagiaire die meedraait en die wat klusjes mag doen. Hier ben je zélf verantwoordelijk voor een opdracht of project en dan ook echt van A tot Z. Daar leer je ontzettend veel van. Oké, misschien toch nog een kleine eye-opener, docenten zijn vaak nét zo erg als studenten, ook daar moeten we soms lang op wachten. Zet hier maar een knipoog 😊 bij.’

What about skills

‘De toegevoegde waarde zit ‘m voor mij in die eigen verantwoordelijkheid die je hier krijgt. Verder leer je natuurlijk werken met verschillende systemen die je nodig hebt in het vak, zoals Amadeus (een wereldwijd boekingssysteem, red.). En omdat we hier met veel verschillende studenten werken, ook internationals, leren we vooral ook heel veel van elkaar. Niemand is hetzelfde, iedereen pakt het weer anders aan, vanuit een andere invalshoek of achtergrond. Dat leerden we al bij PPD (Personal and Professional Development, red.), maar hier ondervind je het in de praktijk. Een betere voorbereiding op een baan kun je niet krijgen!’