Special features Ad Tourism Management

E-Lab

In het E-Lab ga je aan de slag met online applicaties. Je ontwikkelt een mock-up voor een toeristische app, creëert content zoals een 360˚-film, een infographic en een animatievideo. Je doet online onderzoek en maakt social media analyses. Op die manier ervaar je hoe gemakkelijk het is om met online tools te werken. Ook ervaar je hoe belangrijk online tools zijn om informatie te delen en in contact te komen met klanten. 

Enkele voorbeelden van vraagstukken:
  • Hoe informeer je reizigers digitaal?
  • Hoe ervaren toeristen online tools?
  • Hoe creëer je engagement via social media?

Aan de slag in de praktijk

Als je in het toerisme gaat werken, is het belangrijk dat je sociaal vaardig, communicatief, gastgericht en dienstverlenend bent. We helpen je graag om deze competenties verder te ontwikkelen. Hier werken we samen aan in ons Vaardighedenlab. 

In interactieve werkcolleges werk je aan de organisatie van een rondleiding in een stad of museum en je gaat aan de slag met storytelling, interculturele communicatie, duurzaam en commercieel handelen en groepsdynamica. Je oefent met een rondleiding in Breda. Uiteindelijk beoordelen we de vaardigheden die je hebt verworven in een multiculturele omgeving tijdens de studiereis. 

Tijdens die reis ben je de gids of reisleider en je ervaart ook als deelnemer van een begeleide tour welke factoren bepalend zijn voor de tevredenheid van de consument en een geslaagde reis. Zo kijk je vanuit twee invalshoeken naar een bestemming, als toerist en als professional in de reisbranche.  

Design Platform

Je gaat aan de slag met de Design Thinking methode die je gebruikt om een product of proces in je stagebedrijf of een andere organisatie concreet te verbeteren. Dit is je afstudeertraject. Wat je uiteindelijk oplevert is van toegevoegde waarde voor het bedrijf en is tot stand gekomen in verschillende Design Thinking cycli, waarin je het product of proces iedere keer een beetje beter maakt. Die ontwikkeling kun je maken aan de hand van de constructieve feedback die je krijgt van je medestudenten, je begeleider en de opdrachtgever. 

Voorbeelden van vraagstukken

Voorbeelden van vraagstukken waar je aan kunt werken zijn:

  • Hoe trek je meer bezoekers/gasten naar je accommodatie of bedrijf?
  • Op welke manier wijze kun je social media inzetten om je klanten beter te bereiken?
  • Hoe organiseer je het bedrijfsproces van een front office efficiënter?
  • Hoe zet je een specifieke marketingcampagne op?
  • Hoe creëer je een betekenisvolle belevenis voor een bepaalde doelgroep?