Nieuwe samenwerking met de Rooi Pannen

3 oktober 2019

opleidingen

Het Maatwerktraject Media/Creative Business is een feit. Op 2 oktober ondertekende BUas een samenwerking met De Rooi Pannen Tilburg.

We werken al langer samen met de mbo-opleiding Marketing & Evenementen van De Rooi Pannen Tilburg. Een maatwerktraject ‘Evenementen’ is er al in samenwerking met de hbo-bachelor Leisure & Events Management. En nu is er dus ook een ‘Marketing’ variant in samenwerking met de hbo-bachelor Creative Business. Op 2 oktober 2019 officieel gedoopt tot Maatwerktraject Media/Creative Business door de heer Tiny Pheninckx, adjunct-directeur van De Rooi Pannen, en Elisabeth Minnemann, bestuursvoorzitter van Breda University of Applied Sciences (BUas).

 

Wat houdt het nieuwe maatwerktraject in?
Het nieuwe Maatwerktraject Media/Creative Business is opgebouwd uit twee delen: twee jaar studie aan De Rooi Pannen en aansluitend twee jaar studie aan BUas. Zo kan een student dus in vijf jaar tijd een mbo- én een hbo-diploma op zak hebben. De Rooi Pannen Tilburg leidt haar studenten op voor de functie van medewerker marketing en communicatie. In het eerste studiejaar gaan ze aan de slag met mediaprojecten, zoals het schrijven en promoten van een eigen kinderboek en het opzetten van een eigen communicatieplatform. Ook werken ze aan opdrachten die hen voorbereiden op het mbo-examen. Ze doen bijvoorbeeld marktonderzoek of schrijven een projectplan voor een externe opdrachtgever. In het tweede studiejaar gaan ze aan de slag als producent en maken een eigen korte film. Ze doorlopen het hele proces, van het bedenken van een onderwerp, het schrijven van een script tot het filmen en produceren van hun afstudeerfilm. Uiteraard zijn de studenten zelf verantwoordelijk voor het promoten van de productie en de première tijdens het afsluitende filmfestival.

In het mbo-deel hebben de studenten kennisgemaakt met projectmatig en praktijkgericht studeren. Ook hebben ze in dit deel al een aantal propedeusevakken van het hbo gevolgd, waardoor de overstap naar het hbo gemakkelijker verloopt, wat de kans op studiesucces in het hbo vergroot. Na het behalen van het mbo-diploma stromen de mediastudenten van De Rooi Pannen door naar het tweede studiejaar van onze Engelstalige hbo-bachelor Creative Business.

Zo echt kan leren zijn
Uit ervaring weten Tiny Pheninckx en Elisabeth Minnemann dat het een goede match is: De Rooi Pannen en BUas. De Rooi Pannen profileert zich als instelling met de slogan: Zo echt kan leren zijn. Niet voor niets een verwijzing naar het ondernemende en praktijkgericht karakter van het onderwijs. Kleinschaligheid kenmerkt De Rooi Pannen ook. En dit sluit natuurlijk perfect aan bij alles wat BUas is. Of, zoals Tiny Pheninckx benadrukt, “We view education in the same way!”