Special features

Hoe maak je AAA-games?

Dat kun je leren van 30+ professionals uit de game-industrie met tientallen jaren ervaring over de hele linie. Samen met onze gamestudio-partners en afgestudeerden leer je hoe je the 'Next big thing' kunt creëren: bij één van de beste gamestudio's ter wereld, of door zelf een studio op te zetten.

Leren in de praktijk

Door middel van workshops, masterclasses, gastcolleges, maar vooral door samen te werken met mensen uit alle disciplines van de games opleiding leer je hoe je in teamverband kunt werken en speelbare, spannende en aantrekkelijke games kunt maken.

Werken met de nieuwste technologie

Via het PlayStation First-programma heb je toegang tot alle Sony-hardware, waardoor je games voor speciale Sony-platforms kunt leren en ontwikkelen. Je werkt met XSense Motion Capture Suits om je animaties tot leven te wekken en ze zo realistisch mogelijk op het scherm te laten zien.

Werken met standaard tools in de game-industrie

Je leert werken met tools die standaard zijn in het werkveld. Daarom is BUas Houdini en Unreal Engine gecertificeerd. Maar je gaat ook werken met Perforce en Atlassian producten. 

Aan het einde van elk academiejaar organiseren we ook de Industry Showcase Day, zodat je als student de games die je hebt gemaakt kunt laten zien aan je medestudenten en professionals uit de industrie. Dit geeft je de mogelijkheid tot netwerken en misschien wel een sollicitatie naar een toffe stageplaats.

Students researching and discussing games

Level up fast

Om je meer vrijheid te geven je te specialiseren, bieden we verschillende guilds en masterclasses aan; zo kun je op een snelle manier je kennis verbreden. Dit kan op veel verschillende gebieden, zoals procedural content, deep learning, animatie en nog veel meer!

Door van elkaar en van docenten en gastdocenten uit de branche te leren, kun je je kennis uitbreiden over veel verschillende expertisegebieden. Met vaak wekelijkse meetups, deel je je voortgang en bespreek je nieuwe onderwerpen die van toepassing zijn het expertisegebied.
 

Beschikbare guilds:
  • Procedural Content Generation (+ ons eigen event Everything Procedural)
  • C++ and Core Game Technology
  • Deep Learning
  • Animation and Motion Capture
  • Virtual Production
  • Level Design
  • … en veel meer

 

Onze games en awards

Onze studenten en afgestudeerden winnen wereldwijd veel prijzen met eigen games en met de (AAA) bedrijven waarin ze hebben gewerkt. Daar zijn ook prijzen bij voor topgames zoals Guerrilla's Horizon-serie en daarom wordt ons onderwijs tot de top van de wereld gerekend.

Ook met grote titels zoals de Horizon-franchise en The Division-serie en met gave games met grote communities die ze in hun eigen studio's hebben gemaakt (bijv. RageSquid's Descenders en Twirlbound's Pine), doen onze afgestudeerden het goed. Dat blijkt wel uit de rankings en prijzen die ze hebben gewonnen.

Rankings en awards
  • Princeton Review: #16 best Game Development programme in the world (2021)
  • The Rookies: #19 best Game Design school in the world (2020)
  • Keuzegids: #1 best Games programme in the Netherlands (2020)
  • Grads in Games: Best Educational Institution Award (2019)
  • Grads in Games: Higher Education Academic Award (2021 – Alan Jack)