Media

Mediaspektakels en virtuele werelden nemen delen van het sociale leven over. Wat houdt mensen bezig en wat is de impact van media op ons gedrag? Dat is waar onze studenten, docenten en onderzoekers dagelijks mee bezig zijn. De ontwikkelingen gaan snel, dus we werken continu aan nieuwe creatieve en commerciële mediaconcepten.

Samenwerking en onderzoek

It gives me the experience and qualification to be able to present myself globally.

Inzetten van studenten

Studenten van Breda University of Applied Sciences zijn goed voorbereid op de beroepspraktijk en krijgen door te werken aan cases en projecten uit het werkveld volop mogelijkheden om hun theorie in praktijk te brengen. Kunnen zij u helpen bij uw case of project via een stage- of afstudeeropdracht?

Lees meer over het inzetten van studenten

Partnerships

Breda University of Applied Sciences werkt veel met praktijkopdrachten vanuit de industrie. Denk hierbij aan opdrachten van multinationals als KLM, Ziggo en Samsung. Maar ook bijvoorbeeld aan een pilot bij de verslavingsklinieken van Novadic-Kentron waar Breda University of Applied Sciences onderzoekt hoe Virtual Reality ingezet kan worden bij de behandeling van aan alcoholverslaafde cliënten

Virtual Reality

Het onderzoeksgebied Digital Media Concepts van Dr. Marnix van Gisbergen concentreert zich op de toepassing, de invloed en de betekenis van virtuele realiteit (VR) in de huidige tijd. Het biedt een kader waarmee organisaties VR-concepten en mediastrategieën kunnen uitstippelen die het publiek zowel bereiken áls aanspreken.

Lees meer