Minor Esports Event & Media Management

Met deze minor kunnen studenten van Leisure & Events kennismaken met deze dynamische tak van sport. De minor is gestart in september 2019.

Een industrie die wereldwijd groeit

Esports groeit wereldwijd. De game industrie (waartoe esports behoort) is de grootste entertainmentindustrie ter wereld. Marktanalist Newzoo voorspelt een wereldwijde omzet voor de game industrie van $159,3 miljard in 2020. Populaire esports evenementen zijn Rotterdam Games Week (Dreamhack Rotterdam), Tweakers Gaming Live, Dutch Comic Con, CampZone en Frag-o-Matic. In Europa werden al bacheloropleidingen op het gebied van esports management gelanceerd in Finland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. BUas is de eerste onderwijsinstelling in Nederland die esports professionals opleidt.

Learning community

BUas heeft het minorprogramma ingebed in een learning community waarin studenten, docenten en het bedrijfsleven samen werken aan esports projecten. De esports industrie speelt een belangrijke rol als partner in deze leergemeenschap.

Onderwerpen

Je gaat in deze minor onder meer aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Concepting and Imagineering
  • Experience Design
  • Event Management
  • Research
  • Business Modelling
  • Marketing and Branding
  • Media Design
  • Law (gerelateerd aan esports)

Meer informatie over deze minor vind je op de website Kies op Maat.

 

Performatory

Vind je het leuk om je eigen weg te vinden in de beroepspraktijk, in plaats van dat je verteld wordt waar je je op moet richten in specifieke lessen? Performatory ondersteunt jouw ontwikkeling door je uit te dagen te leren door te doen. Het is een dynamische leeromgeving met sociale vernieuwers die zich graag bezighouden met het verkennen van de onbekende toekomst. Performatory! Why not?

Wereldwijde maatschappelijke uitdagingen

Er is een groeiende behoefte aan maatschappelijke verandering. Zowel op lokaal als mondiaal niveau zien we steeds meer uitdagingen, zoals toenemende ongelijkheid, toenemende armoede, vervuiling en verlies van biodiversiteit. De Duurzame Ontwikkelingsdoelen 2030 van de Verenigde Naties wijzen duidelijk op deze uitdagingen. En natuurlijk zijn er wereldwijd al duizenden initiatieven die hieraan bijdragen door nieuwe samenwerkingsverbanden tussen mensen, organisaties, steden en landen te creëren. De wereld heeft meer nodig, en snel. De wereld heeft je nodig als je deze uitdagingen met een frisse blik durft aan te gaan. 

Social Innovation

Binnen Performatory kun je instappen in de driejarige specialisatie Social Innovation. Dit biedt je de kans om zelf ‘sociale vernieuwer’ te worden, gerelateerd aan jouw interessegebied.  
 
Dat kan zowel binnen als buiten de vrijetijdssector, zoals sport, theaters, musea en festivals, maar ook voor zorginstellingen, non-profitorganisaties, overheden en bedrijven (zoals sociale ondernemingen). Je werkt meestal op het snijvlak van verschillende sectoren. 

Jouw inzichten kunnen worden gebruikt om draagvlak te creëren bij alle betrokkenen: bewoners, bedrijven en organisaties, met respect voor ieders kennis en vaardigheden om zinvolle oplossingen te vinden en het gemeenschapsgevoel te versterken.

Docent Youp Selen en student Anne van den Broek vertellen je graag meer over Performatory.

Storytelling & Experiences

Verhalen zijn een manier om mensen te boeien en te binden. Met verhalen kun je een beleving in de vrije tijd versterken en mensen zo een onvergetelijke ervaring meegeven.

In de minor Storytelling & Experiences ga je met deze vaardigheid aan de slag voor opdrachtgevers uit het werkveld. Oud-studenten hebben bijvoorbeeld gewerkt aan belevingsconcepten of verhaallijnen voor klanten zoals Europa-Park, het grootste pretpark van Duitsland, de Van Gogh Brabant foundation, en Kasteel Loevestein, een kasteel in Poederoijen dat barst van de verhalen.

Storytelling Factory

Het is een brede minor. In de Storytelling Factory werk je aan verschillende projecten die naast elkaar lopen. Sommige hebben betrekking op marketing en communicatie, andere op conceptontwikkeling, storytelling of het ontwerpen van belevingen. Je doet onderzoek en werkt toe naar een beroepsproduct, zoals een marketingplan, communicatieplan, verhaallijn, belevingsconcept, etc.  

Een bron van inspiratie zijn de masterclasses waarin BUas onderzoekers vertellen over hun meest recente projecten en onderzoeksopdrachten.