Revenue Management Essentials

Tijdens dit opleidingsprogramma van een dag bespreken we met u de basisprincipes van revenue management, van waaruit u kunt gaan werken.

Hoe bepaalt u de juiste prijs voor een hotelkamer op een specifiek moment? En hoe zorgt u ervoor dat u door het maken van de juiste keuzes uw rendement optimaliseert, ook al staan er kamers leeg? Slim revenue management is hierin bepalend voor uw succes!

Het opleidingsprogramma

Tijdens dit opleidingsprogramma van een dag bespreken we met u de basisprincipes van revenue management, van waaruit u kunt gaan werken. 

Een valkuil van veel managers in de hospitality is dat ze vooral aan kortetermijndenken doen: ‘nu hebben we OTA’s nodig, want het is rustig, volgende week wordt het druk dus zet ik mijn kanaal weer dicht’. Volgens Josephi moet er meer naar de lange termijn worden gekeken. Dus: welke kanalen brengen de business die ik graag wil hebben. 

Ook het juist inzetten van geavanceerde on- en offlinesystemen draagt bij aan verbeteren van uw revenue management. Er zijn veel systemen die u kunnen helpen; die naar de boekings- en prijshistorie én inflatie van een paar jaar kijken en op basis daarvan een waarschijnlijke prijs voorstellen. Ook houden ze rekening met het weerbericht en met welke evenementen in de omgeving zijn. Maar met welke on- en offlinekanalen gaat u in zee en wat levert u dat concreet op? 

Return on education

Na deelname aan dit opleidingsprogramma bent u helemaal op de hoogte van de basisbeginselen en de laatste ontwikkelingen omtrent revenue management. U kunt met vertrouwen aan de slag met uw eigen strategie op het gebied van revenue management.

Doelgroep

  • Management en (operationale) medewerkers van hospitality bedrijven die aan het begin staan van een revenue managementproces; 
  • Bedrijven in de hospitality sector die hun basis willen versterken en meer medewerkers willen betrekken bij het proces van omzetoptimalisatie 

Datum

31 oktober 2018

Investering

€450,00 exclusief BTW

Aanmelden