Wietske, Michelle, Lisanne en Martijn bedachten een sfeervolle kerstactie met landelijk bereik.
De bekerwedstrijd Willem II - Vitesse stond in het teken van #InHetVolleLicht.
In het kader van hun minor Experience Design & Innovation bedachten vier Tourism & Leisure deze actie. Het groeide uit tot een gezamenlijk initiatief van Vitesse Betrokken en Willem II Betrokken, de maatschappelijke stichtingen van beide clubs. Middels 9.000 lichtjes in het Koning Willem II stadion toonden de clubs hun medeleven met alle mensen die door de coronacrisis en huidige lockdown eenzaam zijn, familie en vrienden missen of extra hard moeten werken om het virus te bestrijden.
De duizenden lichtjes in het Koning Willem II stadion stonden symbool voor het spreekwoordelijke licht aan de horizon. ‘Een mooi gebaar’, aldus Suzanne Albregts, coördinator van Willem II Betrokken. ‘Het coronavirus raakt iedereen. De impact op de mensen is enorm. In deze donkere dagen voor kerst leven we met zij die een moeilijke tijd doormaken. Aandacht voor elkaar is juist nu belangrijk.’
De sfeervolle kerstactie genereerde veel media-aandacht. Zo deden FOX Sports en het Brabants Dagblad verslag van het initiatief. Door deze mooie samenwerking konden Wietske, Michelle, Lisanne en Martijn hun praktijkopdracht ten uitvoer brengen. Willem II en Vitesse maakten dankbaar gebruik van onze 'fresh brains'. Weten wat we voor jou kunnen betekenen?